Osnovna škola "Jesenice"

Terenska nastava u Pleternici – terenska iz snova!

Autor: External , 31. 5. 2023.

Prošli tjedan u svibnju 5-6 najboljih učenika naše škole iz svakog razrednog odjeljenja petih, šestih i sedmih razreda krenulo je na zabavan i uzbudljiv put u Slavoniju tj. Pleternicu, srce Požeške ili Zlatne doline.

Krenuli smo autobusom u 10 sati. Put je trajao čak 8 sati, a u busu smo pjevali, spavali, igrali igre i družili se pa nam nije bilo teško. Kada smo stigli, smjestili smo se u sobe u privatnom smještaju i krenuli na večeru koja je bila jako ukusna, a domaćini vrlo ljubazni.

Nakon toga blizu naših kuća za odmor, nalazio se Klub mladih u kojem smo se odmorili. To je bila prostorija sa stolnim nogometom i tenisom, pikadom, grickalicama te stolcima koji su stajali ispred projektora. Namijenjena je mladima Pleternice (i gostima) za druženje, igru, radionice i zabavu. Nakon toga vratili smo se u naše sobe. U jednom stanu bile su tri sobe i tu je bilo nas deset šestaša. Oko 11 sati krenuli smo na spavanje. Dogovor je bio: sastanak na doručku u 8 sati. Kad smo se probudili, obukli smo se, spakirali i krenuli na doručak s torbama. U 9 sati imali smo dogovoreni posjetit Muzeju bećarca. Bećarac je kratka narodna pjesma koja se sastoji od dva stiha deseterca koji se rimuju. Teme su mu životi Slavonaca, tj. razne svakodnevne životne situacije, a osobito se cijeni humor u bećarcu. Vidjeli smo još puno zanimljivih i kreativnih stvari o bećarcu i slavonskim običajima, snimili svoj prvi bećarac, glasovali o najboljem, vozili se na vrtuljku, upoznali prirodna i kulturna obilježja hrvatske ravnice i život Slavonaca.

U 11 sati imali smo program posjeta Interaktivnom centru o Panonskom moru (Terra Panonica) koje je također moderni izložbeni prostor s mnogim aktivnostima i zanimljivostima za posjetitelje. Posebno mi je zanimljiva bila vožnja vlakićem do marijanskog svetišta Gospe od suza i po centru Pleternice te upoznanje morskog svijeta nekadašnjeg Panonskoga mora preko VR naočala.

Bilo je jako poučno, a nove stvari smo naučili kroz igru ili na zanimljiv način u modernim muzejima koji su izgrađeni sredstvima Europske unije. Posjetili smo i novu moderno opremljenu tržnicu i malu hidroelektranu.  Na obilnom ručku pozdravili smo se s Pleternicom gledajući Trg bećarca u pastelnim bojama. To je također moderno napravljen trg s tribinama za publiku na kojem se održavaju brojna kulturna događanja. Nadahnuti novim iskustvima i ljubaznošću domaćina nakon osmosatne vožnje stigli smo sretni i zadovoljni do naših domova. Bilo je to jako uzbudljivo iskustvo kojeg ću se uvijek sjećati. Naučila sam puno o glazbi, bećarcu, povijesti, geografiji, prirodi, baštini, likovnosti, kulturi... Hvala školi i Županiji što su me uključili u ovo putovanje.

Bila je to terenska nastava iz snova!

Maja Rakuljić, 6.a

Izvješće:

Pleternica – Srce Slavonije

Dana 24.05. naša škola je odabrana od Županije splitsko-dalmatinske za posjet Pleternici. Pozvani smo da upoznamo slavonske običaje. Posjetili smo novi Muzej bećarca po kojem su poznati i posebni. Odabrano je po nekoliko učenika iz petog, šestog i sedmog razreda. Ispred škole smo se okupili oko 9 sati i bili smo jako, jako  uzbuđeni. Veselo smo krenuli prema Pleternici.

Nismo znali što nas čeka, ali smo se ipak veselili. U autobusu smo puštali glazbu, pisali pjesme, veselili se novim avanturama i jedva čekali da stignemo u Pleternicu. Put je bio jako zabavan, dug i pomalo naporan. Stajali smo na benzinske stanice svakih dva i pol sata kako bi se malo odmorili. U Pleternicu smo stigli oko 19 sati, ostavili stvari u sobama i otišli na večeru. Večera je bila izvrsna i svi smo je slasno pojeli (piletina, salata, krumpir, riža). Poslije večere otišli smo u Klub za mlade gdje smo se družili i zabavljali. Oko 10 sati smo otišli u svoje sobe koje su bile u privatnim kućama. Tamo smo se družili, pričali i zabavili. Bilo je jako zabavno biti zajedno s prijateljima cijeli dan, ali kada se ispred kuće upalio alarm, uplašili smo se i pobjegli svatko u svoje sobe. Učenik Gabrijel i ja smo se stalno dozivali na mobitel. Iako smo se uplašili, bilo nam je to jedna lijepa avantura za uspomenu. Taj alarm se poslije nije čuo, ali jest onaj za buđenje pa  smo ustali i doručkovali u 8 sati po dogovoru. Poslije doručka smo otišli u muzej Bećarca od 9h do 10:30h. Poslije toga smo otišli s vlakom razgledavati Pleternicu. Poslije razgledavanja smo otišli u muzej Terra Panonica gdje smo otputovali u daleku prošlost i ronili po Panonskome moru.  U 13:00 smo pojeli opet obilan ručak,  uzeli svoje stvari te krenuli prema kući. Oko 22:30 sati smo stigli na dugoraćki stari kolodvor gdje su nas dočekali roditelji.

Bili smo sretni i zadovoljni što su nam učiteljice, Splitsko-dalmatinska županija i ravnateljica omogućile ovo lijepo i nezaboravno iskustvo tj. izvrsnu terensku nastavu u srce Slavonije. Na njoj sam upoznala ravničarski kraj Lijepe Naše i zavoljela još više prelijepo bogatstvo i raznolikost naše domovine.

Petra Nazor, 6.a

šk.god. 2023./24.
CARNET id

Osnovna škola "Jesenice" / Đački put 10, HR-21315 Dugi Rat / www.os-jesenice-dugirat.skole.hr / ured@os-jesenice-dugirat.skole.hr