preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Jesenice"

 > Erasmus+

MJERENJE AKTIVNOSTI ČITANJA NAŠIH UČENIKA

Autor: Renata Kovačić, 27. 2. 2023.

Čitam i postojim

Potaknuti raznim anketama u medijima o padu čitanja kod Hrvata, odlučili smo istražiti tu temu. Tako što ćemo utvrditi stanje u našoj školi, prihvatiti prijedloge i savjetovati kako ostati utreniran u čitanje - cijeli život.


 

 

Čitam i postojim

 

Sadržaj ankete:

Ove godine u studenom u našoj smo školi proveli anketu o čitanju među šestašima. Ispitano je 35 učenika.

Prvo pitanje ankete je: Vole li učenici čitati?

12% učenika odgovorilo je da vole čitati, 28% da ne vole, a 60% samo ako je knjiga zanimljiva.


 

Drugo pitanje je: Koliko učenici mjesečno pročitaju knjiga (uključujući lektiru)?

 

15% učenika ne pročita niti jednu knjigu mjesečno, 80% 1-3, a 5% učenika pročita više od 3 knjige mjesečno.

Treće pitanje je: Koji je tvoj najdraži književni žanr?

Najviše učenika čita romane (83%), slijede bajke i basne (11%), a treće mjesto zauzimaju drame i pjesme (po 0.6% obe). Ostalo (4%).

Slijedi pitanje: Što misliš o popisu lektire?

40% učenika misli da je u redu, 26% ispitanika misli da je loš, a 20% ispitanika misli da je mogao biti bolji, ali da je u redu.

Jedan učenik misli da bi mogla biti barem još jedna lektira po izboru. Zanimljiv prijedlog. Slijedeće godine ćemo uvažiti taj prijedlog. Učiteljica će rado uvesti dvije knjige po izboru.

Posljednje peto pitanje pita učenike: Misle li da je lektira uopće potrebna /važna u nastavi Hrvatskoga jezika?

 

74% misli da je potrebna, 10% nije sigurno, a 16% misli da nije potrebna.

S obzirom da prema jednom istraživanju čak 50% hrvatskog stanovništva starije od 18 godina ne pročita niti jednu knjigu godišnje, naši učenici od kojih 80% pročita 1-3 knjige mjesečno, za njih su viša klasa!


 

Knjiga - dobro društvo za svakog

Izgleda da nakon završetka školovanja otpada potreba i navika čitanja, stoga bi trebalo više raditi na stjecanju redovite navike odlaska u knjižnice. Dakle, evo nekoliko korisnih savjeta:

Osim školskih postoje i gradske knjižnice!

Odlaskom u knjižnicu lako će odabrati knjigu po koricama ili uz pomoć ljubaznog osoblja.

Također, na internetu se nalaze razne top liste najčitanijih knjiga koje mogu pomoći u odabiru knjige do koje ćete lako doći u svojoj knjižnici.

Zato bi bilo dobro da učenici tijekom školovanja što češće sami odlaze u gradske knjižnice, kako ne bi došli u situaciju da kad odrastu, zaborave čitati knjige.

Također, posjećujte sajmove knjiga.

Učlanite se u sve popularnije čitalačke klubove koje organiziraju gradske knjižnice.

 

 

Knjige npr. možete posuditi i od prijatelja što može dodatno ojačati svako prijateljstvo.

Na kraju, sjetite se poslovice da su u životu knjige uvijek društvo na koje možete računati.


 

Toni Vitaić. 6.b

 

 




 

Naš projekt “Učenje kroz igranje potiče na stvaranje” započeo je željom da u našu školu uvedemo pozitivne promjene, inspiriramo kako učenike, tako i učitelje, motiviramo učenike da ne uče samo zbog ocjena, već iz istinske znatiželje i želje za stjecanjem novih znanja. Odatle dolazi i naziv projekta: učiti možemo na svakom mjestu, pa i kroz igru, učenje može biti radost, a kad nam je zabavno, tada se javljaju nove ideje, možemo pustiti mašti na volju, kao i stvarati nešto novo. više

PRIMJER:

Nastava hrvatskog jezika na plaži

Šetnja u prirodi


Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

šk.god. 2023./24.
Oglasna ploča
CARNET id




 



CMS za škole logo
Osnovna škola "Jesenice" / Đački put 10, HR-21315 Dugi Rat / www.os-jesenice-dugirat.skole.hr / ured@os-jesenice-dugirat.skole.hr
preskoči na navigaciju